jdnasir.ac.ir
jdnasir.ac.ir
jdnasir.ac.ir
فرم درخواست شغل

پیوندها
 
 
 

 

گالری تصاویر
کتابخانه
چهارمین گردهمایی مدیران روابط عمومی جهاددانشگاهی
گردهمایی مدیران روابط عمومی واحدهای سازمانی جهاددانشگاهی
گردهمایی مدیران روابط عمومی واحدهای سازمانی جهاددانشگاهی
چهارمین گردهمایی مدیران روابط عمومی جهاددانشگاهی و فعالان این حوزه، پنج‌شنبه (۲۷ تیرماه) در تالار اجتماعات کتابخانه‌ی مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد.

چهارمین گردهمایی مدیران روابط عمومی جهاددانشگاهی و فعالان این حوزه، پنج‌شنبه (۲۷ تیرماه) در تالار اجتماعات کتابخانه‌ی مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی سازمان خواجه نصیر، این گردهمایی با حضور دکتر حمیدرضا طیبی رییس جهاددانشگاهی، دکتر حسین سلیمی رییس دانشگاه علامه طباطبایی، دکتر عیسی علیزاده معاون فرهنگی جهاددانشگاهی، ابوالقاسم رئیسی مدیرکل روابط عمومی این نهاد و مدیران، فعالان و کارشناسان حوزه‌ی ارتباطات جهاددانشگاهی به میزبانی جهاددانشگاهی علامه طباطبایی آغاز به کار کرد.

تشکر ویژه‌ از سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون جهاددانشگاهی/ روابط عمومی‌ها؛ مشاور امین روسا در این نهاد
دکتر حمیدرضا طیبی رییس جهاددانشگاهی در این گردهمایی ضمن قدردانی از توجه ویژه مقام معظم رهبری به جهاددانشگاهی در دیدار دو روز گذشته با ائمه جمعه سراسر کشور، بیان کرد: تمام سخنان رهبر معظم انقلاب سنجیده است و خدا را شکر می کنیم که این توفیق را به ما داده تا به راهی برویم و کار‌های شایسته‌ای انجام دهیم که مورد لطف ایشان قرار بگیرد. اکنون و پس از عنایت مقام معظم رهبری به جهاددانشگاهی، مسئولیت ما بیشتر و سخت‌تر شده است. در عالی‌ترین سطح از اعتبار میان مسئولان، جهاددانشگاهی جایگاه ویژه‌ای دارد و ما باید از این فرصت و اعتمادی که به این نهاد وجود دارد، استفاده کنیم.
وی ادامه داد: در دیداری که در آبان ماه سال گذشته خدمت رهبر بودیم تلاش خوبی انجام شد تا تلاش های جهاددانشگاهی به شکل مطلوب بیان و مورد توجه ایشان قرار بگیرد و رهبر انقلاب از ما خواستند لیست فناوری های این نهاد را ارایه دهیم.
رییس جهاددانشگاهی تصریح کرد: تلاش ما در دفتر مرکزی این است که طرح‌های هدفمند به ثمر برسد و توقعات رهبری را برآورده کنیم. در این میان روابط عمومی نقش اساسی در برقراری ارتباط مناسب میان درون و بیرون سازمان دارد، همچنین این حوزه نقش مناسبی در ایجاد فضایی خوب میان اعضای درون سازمان دارد. اعضای روابط عمومی، همواره مشاوری امین برای روسا و پرسنل واحد‌های سازمانی جهاددانشگاهی هستند.
دکتر طیبی با بیان این که روابط عمومی هم علم و هم هنر است، افزود: از دید بنده رسالت اصلی جهاددانشگاهی الگوسازی توان کشور در رسیدن به پیشرفت و نهایتا ایجاد خودباوری در نسل جوان و شکوفا شدن استعداد‌ها است. وظیفه معاونت ها در این عرصه، برنامه‌ریزی برای اهداف و کار ستاد هم اجرای مناسب این برنامه ها و اهداف جهاددانشگاهی است و کار روابط عمومی‌ها پس از تحقق اهداف آغاز می‌شود و آن حوزه اطلاع رسانی و خبررسانی است.
وی افزود: ارتباط خوب با رسانه‌ها، خبرنگار‌ها، صداوسیما، چاپ کاتالوگ و بروشور و مستند کردن توانمندی‌ها و برندسازی و رسیدگی به وبسایت‌ها از دیگر وظایف محوله بر دوش روابط عمومی‌های این نهاد است. ارتباط خوب با رسانه‌های خبری جهاددانشگاهی مهم است، مطلوب است رسانه‌های ما به خوبی دستاورد‌های این نهاد را به نمایش بگذارند.
رییس جهاددانشگاهی گفت: انتظار دیگر از روابط عمومی، اطلاع رسانی درباره توانمندی‌های واحد‌های سازمانی است. یکی از بحث‌های ما در جهاددانشگاهی این است که حتی اگر نتوانیم در یک استان، فعالیت جدی و شاخص داشته باشیم، دستاورد‌های خوب دیگر واحد‌های استانی را مورد توجه قرار دهیم و آن‌ها را اطلاع‌رسانی کنیم.دکتر طیبی همچنین خطاب به مدیران و معاونان بیان کرد: خوب است که به صورت دوره‌ای از ظرفیت‌های خبرگزاری‌های ایکنا، ایسنا و سیناپرس استفاده کنید و مصاحبه‌ها و صحبت‌های دوره‌ای و هدف دار با این رسانه‌ها انجام دهید، این باید جزو برنامه‌های واحد‌های روابط عمومی جهاددانشگاهی باشد.
وی افزود: این روزها، تخریب‌های رسانه‌ای علیه نهاد‌ها و شخصیت‌های علمی زیاد شده است، این فضا‌ها باید به خوبی رصد شوند و اطلاع‌رسانی صحیحی انجام شود. در این راستا افزایش سواد رسانه‌ای سازوکار مناسب و موثری است.
رییس جهاددانشگاهی همچنین گفت: جهاددانشگاهی نهادی است که با خواست جمعی از اعضای خود آن راه‌اندازی شده است. با این حال، نظام اجرایی کشور علی‌رغم اینکه هر سال می‌بیند ما بر فعالیت دانش بنیان تاکید داریم، اما این نهاد هنوز نتوانسته جایگاه خوب و قدرت مانوری برای افزایش و تامین منابع درآمدی خود داشته باشد. خود ما در حال تلاش برای تثبیت جایگاه جهاددانشگاهی و اثبات توانمندی جهاددانشگاهی به مسوولان و مدیران عالی‌رتبه کشور هستیم.
دکتر طیبی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی مقام معظم رهبری صادر شده است، گفت: ما خود را به صورت کامل در متن بیانیه می‌بینیم و قریب به ۳۰ سال به صورت حرفه‌ای در حوزه علم و فناوری ورود کرده‌ایم. معتقدیم یکی از روش‌های تحقق بیانیه گام دوم، استفاده از دستاورد‌های جهاددانشگاهی است.
وی در پایان افزود: اشتراک و انتقال تجربه‌های موفق در حوزه اطلاع‌رسانی، راهکار خوبی برای پیشرفت روند کار واحد‌های روابط عمومی این نهاد است. همچنین افکارسنجی در هدایت مدیران سازمانی واحدها، راهکار موثر دیگری است که لازم است مورد توجه قرار گیرد. پاسخگویی ذرست به مخاطبان درونی و بیرونی نیز باید مورد توجه قرار گیرد تا افراد بتوانند حرف های خود را با مدیران درمیان گذاشته و پاسخ را دریافت کنند.

در ادامه‌ی گردهمایی، نشست گفت‌وگوی صمیمی دکتر طیبی رییس جهاددانشگاهی با مدیران و فعالان حوزه‌ی روابط عمومی این نهاد برگزار شد.

انتخاب رویکرد روابط عمومی دانش‌محور و دانش‌بنیان
ابوالقاسم رئیسی مدیرکل روابط عمومی جهاددانشگاهی نیز در این گردهمایی بیان کرد: جهاددانشگاهی نهادی است که ارزش‌افزوده‌ی همیشگی داشته و همین باعث بستری برای انجام کارهای بزرگ بعدی آن شده است. نهادی که در مقاطع حساس، حل مسایل ضروری و نیازهای فوری کشور را مبنای کار و حرکت خود قرار داده است و فرهنگ جهادی را این‌گونه در معنا به نمایش گذاشته است.
وی ادامه داد: چنین نهادی حتما باید دارای روابط عمومی‌ای با ویژگی‌های خاص خودش باشد؛ روابط عمومی‌ای که بر فلسفه و تفکر انسان‌محوری (بر اساس شناخت واقعی انسان، تکریم، احترام انسان‌ها و خدمات آن‌ها متکی است)، اخلاق‌محوری (که در صورت نداشتن گسترش اخلاق فضیلت‌محور، نمی‌توان به جنبه‌ی انسان‌محوری رسید) و هویت‌محوری (که در حقیقت منعکس‌کننده‌ی تاریخ و ریشه‌ی فرهنگی سازمان است؛ سازمانی که با عمق و درایت، راه خود را انتخاب کرده، قطعا از این اصالت‌های فرهنگی برخوردار است و این مساله امری خلق‌الساعه نمی‌باشد) شکل می‌گیرد.
مدیر کل روابط عمومی جهاددانشگاهی با اشاره به این‌که دانش، مزیت رقابتی پایدار در سازمان‌های دانش‌بنیان است، گفت: رویکرد روابط عمومی دانش‌بنیان و دانش‌محور در سازمان‌های دانش‌بنیانی مانند جهاددانشگاهی، امری طبیعی است که ما این رویکرد را برای روابط عمومی انتخاب کردیم و بر این اساس فعالیت خود را به جلو می بریم.
ابوالقاسم رئیسی افزود: روابط عمومی برای نهادی که پیشرو در بحث اقتصاد دانش‌بنیان، اقتصاد مقاومتی و تلاش برای تولید ملی است، قطعا به دنبال ایفای نقش خود در این حوزه‌هاست و آن را دنبال می‌کند؛ یعنی دقیقا ایفای نقش در تحقق اقتصاد دانش‌بنیان، ایفای نقش در رونق تولید، ایفای نقش در مسوولیت اجتماعی؛ خروجی تمام ایفای نقش ما در موارد ذکر شده به نقش بزرگ‌تری به نام فرهنگ‌سازی از طریق روابط عمومی منجر می‌شود که در نهایت تحقق موارد فوق، ایجاد امید، روحیه‌ی خودباوری و نشر فرهنگ و مدل جهادی برای توسعه‌ی همه‌جانبه و پیشرفت ایران اسلامی را در بر خواهد داشت.

 


 
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به جهاد دانشگاهی واحد خواجه نصیرالدین طوسی می باشد .

All Rights Reserved :: Copyright 2008 - 2019 ::